BMW’nin CEO’su Norbert Reithofer, geçtiğimiz günlerde Bavyeralı üreticinin New York, Tokyo, Rio gibi yüksek nüfuslu şehirlerde büyük araçların verdiği kullanım zorluğunu dikkate alarak küçük bir şehir arabası üreteceğini duyurmuştu. Bu kararda özellikle 2012’de yürürlüğe girecek CAFE emisyon standartlarının rolü büyük. BMW bu süreçte “Büyük Araç Üreticisi” kimliğine aynı zamanda yüksek etkinlik standartlarını da eklemeyi düşünüyor. Bu yeni küçük şehir otomobilinin BMW’nin en küçük güncel modeli 1 serisinden bile daha küçük olacağının duyurulmasından beri bu modelin Bavyeralı üreticinin 50’li yıllardaki efsane modeli Isetta’ya benzeyeceği yönündeki iddialar da arttı. Yeni model’de Isetta gibi sıra dışı ön taraftan açılan bir kapı olmasa bile teknolojik ilerlemeyi yansıtan lityum-iyon pillerle çalışan bir elektrik motorunun bulunması bekleniyor. Aracın aynen Smart gibi iki kişilik olması ve BMW tarafından yeni bir marka adıyla tanıtılması bekleniyor. Şimdilerde kimse BMW’nin yeni küçük şehir otomobilinin pazara çıktığında nasıl bir şeye benzeyeceğini kesin olarak bilmiyor. Elimizde tahminlere dayanan bilgisayar çizimlerinin dışında fazla bir şey de yok!..

