Formula 1 yarışlarında ne zaman yarışın güvenliğini tehlike altına sokacak bir durum olsa; kaza, olumsuz hava koşulları vb. resmi Güvenlik Aracı piste girerek, dünyanın en hızlı otomobillerinin başına geçer. Güvenlik Aracı en hızlı şekilde “konvoyun” başını çeker, çünkü teknolojik F1 araçlarının motorlarının ısınmaması, lastik ve frenlerinin soğumaması gerekmektedir.
2008 Formula 1 sezonunda, 36 yaşındaki Güvenlik Aracı pilotu Maylaender, SL 63 AMG ile bu görevi yapacak. Cenevre Otomobil Fuarı’nda serilenen Güvenlik Aracı 525 beygir gücün
de 6.3 litrelik V8 motora sahip. 100 kilometre hıza 4.6 saniyede ulaşan araçta vites
FORMULA 1'İN GÜVENLİK ARACI MERCEDES SL 63 AMG F1
1.75 tonluk SL 63 AMG F1 GüvenlikAracı, CFRP (karbon fiber
güçlendirilmiş plastik) paneller kullanımı ve bazı donanımların kaldırılması ile, standart modelinden 220 kilogram daha hafif olacak şekilde tasarlanmış.

