CHRYSLER Grand Voyager 4x4 (1999)

Genel BilgilerMinivan modasının öncüsü Chrysler Voyager ilk kez 1983 sonbaharında satışa sunuldu, Amerika' da olduğu gibi Avrupa ülkelerinde de başaarılı hir satış grafiği izleyen Voyager, 1990 yılında hazı modifi- kasyonlar geçirdi ve 3.3 litre V6 motorlu, 4 tekerlekten çekişli versiyonu satışa sunuldu, 1995 yılında tamamen yenilenen Chrysler Voyager, Türkiye'ye sadece uzun kasayla (Grand), 3.3 litre iki tekerlekten çekişli ve 3.8 litre 4x4 olarak ithal ediliyor.Karoser, iç mekanUzunluğu 5070 mm olan Grand Voyager'ın genişliği 1905 mm, yüksekliği de 1740 mm, Grand Voyager Voyager'dan (4730 mm) 340 mm daha uzunken Voyager'ın 288 cm'lik dingil mesafesine karşın Grand Voyager'ınki 303 cm. Grand Voyager'ın karoseri gibi iç mekanı da Amerikan tarzını tam olarak yansıtıyor. Grand Voyager'ın iç mekanını sürücü ve yolcu bölümü olarak iki ayrı kısımda ele almak gerekiyor, sürücü kabini olarak adlandırabileceğimiz ön kısımda eğimli ön camla birlikte ileri doğru uzanan kokpit dikkat çekiyor. Vites kolu direksiyon kolonunda olan Grand Voyager'da öndeki iki koltuğun arasında hiç bir şey yok. Grand Voyager'ın orta kısmında iki yanda iki koltuk, arkadaysa üçlü koltuk bulunuyor. Grand Voyager'ın 450 litrelik bagaj hacmi arka koltuklar sökülerek 4140 litreye çıkarılabiliyor. Motor, performansGrand Voyager'ın 3.8 litrelik, çok noktadan enjeksiyonlu V6 mo toru silindir başına 2 supaplı ve ortadan tek egsantrikli. 4300 d/d'de 178 HP güç üreten motorun maksimum torku 3150 d/d'de 325 Nm. Etkileyici hir sese sahip olan V6, güçten çok torka yönelik bir motor, Dört ileri vitesli bir otomatik sanzımanla donatılan ve yaklaşık 2 tonluk bu aracı hareket ettirmekte çok zorlanmayan motor, dört tekerlekten çekiş sisteminin de etkisiyle yüksek hızlarda biraz zayıf kalıyor. Viskoz bir merkezi diferansiyele sahip araçta güç ön ve arka tekerlekler arasında yol şartlarına göre değişken olarak dağıtılıyor. 0'dan 100 km/s'ye 12,3 sn'de ulaşan Grand Voyager, test koşullarında 100 km mesafede 17.6 litre yakıt tüketti. Yürüyen aksam, kullanımGrand Voyager'ın tüm koltuklarında baş ve diz mesafesi yeterli, Konforlu bir süspansiyona sahip olan Grand Voyager'da ayrıca yüke göre aracın yerden yüksekliğini ayarlayan bir sistem bulunuyor, Düz gidişte son derece konforlu olan Grand Voyager virajlarda biraz yatıyor, Voyager, dört tekerlekten çekiş sisteminin de getirdiği avantajla kolay kolay izinden yıkmasa da virajlara hızlı girildiğinde yüksek oturma pozisyonu nedeniyle tedirgin ediyor. Süspansiyon sistemi asfalttaki bozuklukları çok iyi emebiliyor. Grand Voyager 100 km/s hızla giderken yapılan frenlerde 43 metrede savrulmadan durdu.
Test ve Teknik Veriler
STANDART DONANIM
ABS, çift hava yastığı, klima, anti patinaj sistemi, deri döşeme, elektrik kumandalı sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, elektrik kumandalı ve ısıtmalı dikiz aynaları, elektrikli ön camlar, sabit hız kontrol sistemi, koyu renkli arka camlar, far yükseklik ayarı ve yıkama sistemi, uzaktan kumandalı geriye çevirilebilir ikinci sıra koltuk, hıza duyarlı merkezi kilit, immobilizer, yol bilgisayarı, elektrikli katlanabilir dış aynalar, infinity müzik sistemi, ahşap kaplama, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, ön yolcu koltuğu altında kilitli çekmece, sis farları, üçüncü fren lambası





EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu