Sınıfının lider sedanı Volkswagen Passat, başarısını 1.4 lt'lik TSI motor seçeneğiyle pekiştirmek istiyor. Tüketim ve performans arasında yepyeni bir denge yakalayan bu taze seçenek, düşük hacmin vergi avantajını korumaya da devam ediyor.Ülkemizdeki vergi mevzuatı, 1.6 lt'lik motor seçeneklerini orta sınıf için bile adeta bir gereklilik haline getirdi. Ancak kompakt sınıf modellere yeterli gelebilen bu düşük hacimli motorlar orta sınıfın kütleli sedanlarını rahatça hareket ettirmek konusunda çok iddialı değiller. Tatminkar bir performans için 2.0 lt'lik versiyonlar tercih edilebilir ancak bu da alıcıya, yükselen fiyat, daha fazla vergi yükü ve artan yakıt tüketimi olarak geri dönecektir. Bu durum pek çok marka için geçerli. Volkswagen ise bir çözüm yolu bulmuş görünüyor. Üretici, sınıfının en çok satan sedanı konumundaki Passat'ta yer verdiği 1.4 lt'lik TSI motor seçeneğinde, düşük vergi diliminden çıkmadan performansı ve tüketimi iyileştirmeyi başarmışa benziyor. Downsizing esasıyla geliştirilen ve iki farklı aşırı beslemeden faydalanan 140 ve 170 HP'lik diğer TSI motorlardan farklı olarak sadece turbodan yararlanan 1.4 lt'lik bu ünite 122 HP güç üretiyor. Düşük hacimli motor, daha önce Audi-VW Grubu'ndaki bazı kompakt sınıf modellerde de çıkmıştı karşımıza.


