ABS, EBD, ESP, HDC, BAS... Genelde iki üç harfle kısaltılmış, bilgisayar kontrollü sistemleri artık duymayan yok. Hepsinin genel amacı, aracın şoförün isteği doğrultusunda hareket etmesini sağlamak; hızlanmak, yavaşlamak, bir virajı dönmek...
Bu testimizde Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC modeli ile elektronik sistemlerin ne kadar verimli olduğunu bol miktarda deneme şanzımınız oldu.
Mercedes-Benz, piyasada ilk stabilite kontrol sistemi bulunan SUV’u, W163 kasa ML’leri 1998 yılında üretmeye başladı. Amerika’nın Alabama
eyaletinde üretilen araç son derece güvenliydi ancak kalite konusunda geleneksel Mercedes değerlerinin altında kalımıştı; araç için Alamaba Mercedes’i deniyordu. Tabi firma bu duruma seyirci kalmadı ve kalite ile ilgili sorunlar her yeni model yılında biraz da olsa ortadan kaldırıldı. Mercedes-Benz, test ettiğimiz W164 kasa kodlu ikinci nesil ML’in üretimine başlamadan önce, Alabama’daki fabrika’nın geliştirilmesi için 600 milyon Amerikan Doları harcadı.
Tamamen yenilenmiş, W164 kasa ML’nin üretimi 2006 model yılı olarak gerçekleşti. Yeni ML yerini aldığı modele göre 15 santim daha uzun 7.1 santim daha geniş ve aerodinamik katsayısı arazi taşıtları içinde başarılı kabul edilen 0.34 oldu (önceki
modelde bu değer 0.40 idi). Büyüyen ebatlar içeride de kendini gösterdi, arka koltukta diz mesafesi 35 mm, omuz mesafesi 32 mm büyüdü.
Dingil mesafesi 9.5 santim uzayan yeni ML şasesini GL ile paylaşıyor ve önceki modelden farklı olarak “şase üstüne gövde” yerine, monokok şase tekniği ile üretilmiş ve kazalarda güvenliği arttıran burkulma bölgesi, daha hafif ve rijit şase, daha düşük ağırlık merkezi gibi avantajlar elde edilmiş.
Aracın yerini aldığı modele göre en belirgin özellikleri 7G-TRONIC şanzımanı, virajlarda dönen farları ve ayarlanabilir havalı süspansiyonu.
Test aracımız ML280 CDI, 3 litrelik V6 turbo dizel bir motor ile donatılmış. Ülkemizde daha çok satan ML320 CDI’dan, yazılım farkından dolayı gücü düşük olsa da, piyasadaki diğer SUV’lar ile kıyaslandığında ML280 CDI bir çoğundan daha
kuvvetli.
Aracın kapısını açtığınızda sizi son derece kaliteli deri, ahşap, halı ve plastikten oluşan bir kabin karşılıyor. Son derece konforlu ve hafifçe de sert olan koltuk, ağrısız uzun yolculukların habercisi. Vites kolu şaft tünelinin üzerinden direksiyon mili üzerine alınmış ve kullanımı çok kolay. Eğer aracın viteslerini siz atmak isterseniz, direksiyonun arkasında bulunan düğmelere işaret parmağınız ile basmanız yeterli. Araç kontrolleri hiç dikkat dağıtmıyor ve alışması çok kolay.
Mercedes-Benz ML280 CDI 4MATIC..
Mercedes-Benz’in gelenekselleşmiş değerlerinin görüldüğü yeni ML, yerini aldığı modele göre kalitesini yükseltmiş. ML280 CDI, içinde bir çok tarzı başarı ile bulundurabilen, kabiliyetli bir SUV. İstenildiğinde lüks sedanlar kadar rahat ve sessiz sürüş sunan, yeri geldiğinde yoldan çıkmanıza göz yuman, tempoyu yükseltmek istediğinizde ise şoförü ile uyumlu hareket eden bu araç sınıfının en iyilerden

