Ferrari'nin yeni CEO'su Amedeo Felisa, Türkiye ekonomisindeki iniş ve çıkışlara rağmen, lüks oto satışlarının arttığını söyledi. Felisa, "Türkiye'de Avrupa'nın birçok ülkesinden fazla Ferrari satılıyor" dedi.. Dünyanın en ünlü spor-lüks otomobil markası Ferrari'nin çiçeği burnundaki CEO'su Amedeo Felisa, dünyada ilk kez Türk basınının karşısına çıktı. Jean Todt'un mart sonunda istifasıyla Ferrari'nin CEO'luğuna atanan Amedeo Felisa, Maranello'daki merkezde global krizden yeni projelerine, Türkiye pazarından kadın müşterilere kadar bir çok konuda Türk gazetecilerin sorularını yanıtladı. Felisa, ekonomide yaşanan iniş ve çıkışlara rağmen Türkiye'de lüks otomobil satışlarının arttığına dikkat çekerek, Türkiye'de Avrupa'nın bir çok ülkesinden daha çok Ferrari satıldığını kaydetti. Dünyada yaşanan dalgalanmanın Ferrari'yi etkilemediğini söyleyen Felisa, "Piyasalarda her ay, her hafta hatta her gün gelişmeler oluyor. Ama biz açıkcası kötümser değiliz. Her gün piyasaları takip ediyoruz ama Ferrari'ye dünya çapında bir etkisinin olmadığını söyleyebilirim. Zaten mart sonu itibariyle satışlarımızın yüzde 5 artması da bunu gösteriyor" dedi. Ferrari'nin sahip olduğu modellerle çok güçlü olduğunu ve krizlere karşı da güçlü durmayı bildiğini kaydeden Felisa, krizlere karşı güçlü olmalarının nedenini şöyle anlattı: "Biz çok dikkatliyiz ve müşterilerimizi iyi tanıyoruz. Bu güçle krizlerden etkilenmiyoruz. 3-4 yıl önce 4 binden fazla üretim yapmayız diyorduk. 2007 yılında 6 bin 400 araç sattık. Bu rekor rakam talebin ancak 3'te 1'i. Müşterilerimiz ortalama 18 ay sıra bekliyor. 612 Scagliatti için bu süre 3 yılı aşıyor. Bunu rağmen talep sürekli artıyor. Bugün itibariyle üretim kapasitesini artırma gibi bir planımız yok. Biz talebe göre satış yapmakla değil seçkinliğimizi koruyarak güçleniyoruz. Yani her isteyene Ferrari satmıyoruz." BÜYÜME BEKLİYORUZ Türkiye pazarına ilişkin açıklamalar da yapan Felisa Türkiye ekonomisinde sürekli iniş ve çıkışların olduğunu, fakat buna rağmen lüks otomobil satışlarının arttığını kaydetti. Türkiye'yi herhangi bir Avrupa ülkesi gibi görmediğini belirten Felisa, "Tofaş'a bağlı markamızı temsil eden FerMas'la çok mutluyuz ve çok iyi işler yaptığını görüyoruz. 2007 yılı sonunda 30 civarında Ferrari sattılar ki bu çok önemli bir rakam. Biz Türkiye'yi herhangi bir Avrupa ülkesi gibi görüyoruz. Zaten satışlarda bir çok Avrupa ülkesinin önünde. Biz Türkiye'de Ferrari'nin daha büyümesini bekliyoruz. Kısa sürede yüzde 10-15'lik büyümeyle çok rahat 40 adetlik satışı yakalayabilir" dedi. Orijinal Ferrari kırmızısı hâlâ popüler Renkler hakkında da bilgi veren Felisa, 2007'de satılan Ferrari'lerin yüzde 30'unun kırmızı, yüzde 20'sinin sarı, geri kalan yüzde 50'nin ise siyah, gri ve diğer renklerden oluştuğunu söyledi. Felisa, "Orijinal Ferrari kırmızı halen en popüler rengimiz. Ama bunun yanında sarı da çok tutuluyor. Aslında modeline ve ülkesine göre renk tercihleri değişiyor. Bugün Ortadoğu'da beyaz renk çok talep görürken, Amerika'da siyah öne çıkıyor" dedi. Yeni modeliyle kadınları yakalayacak Ferrari CEO'su Amedeo Felisa, şu an dünya çapında kadın müşteri oranlarının yüzde 5 olduğunu belirterek, "Kadınlar her geçen gün Ferrari'ye daha fazla ilgi duymaya başladı. 2009'da piyasaya sunacağımız yepyeni modelimizle kadınların Ferrari'ye ilgisi artacak. Çünkü bu model daha günlük kullanımlara yönelik teknoloji ve çevreci yönleri ağır basan bir model olacak. Daha kolay kullanılabilir araç arayan kadınlar başta olmak üzere herkes bu modeli çok sevecek. Bu yıl ekim ayında ilk olarak Paris Otomobil Fuarı'nda sergileyeceğiz" dedi.

