Karayolu taşımacılığı, tıpkı Türkiye'de olduğu gibi Avrupa'da da halen büyük önem taşıyor. Nitekim Türkiye'de malların büyük çoğunluğu, Avrupa'daysa yarısına yakını karayoluyla taşınıyor. Bu nedenle küresel ısınmayla gündeme gelen kirliliğin azaltılması çalışmaları, sadece otomobiller değil ağır ticari araçlar üzerinde de büyük bir titizlikle yürütülüyor.
Sadece Avrupa'da yaklaşık 32 milyon ağır ticari aracın dolaştığını belirten Shell Madeni Yağlar Başkan Yardımcısı David Pirret, bu rakamların daha da artacağına dikkat çekerek yük araçlarının karbondioksit salınımlarının azaltılması konusunun büyük önem kazandığını kaydetti. 2030'da Avrupa çapındaki kara taşımacılığının 1990 yılı seviyelerinin beş katına çıkacağı yönünde tahminler yapıldığına işaret eden Pirret, bu nedenle ağır ticari araçların yakıt tüketimlerinin azaltılması konusunda üretici firmalar kadar enerji sektörünün de çalışmalar yaptığını söyledi.
"Teknolojinin gereği"
Hamburg'da düzenlenen toplantıda Shell'in ağır ticari araçlara yönelik yeni geliştirdiği yağları tanıtan Pirret, günümüz teknolojisiyle üretilen 49 kamyonun, 1990'ların teknolojisiyle üretilmiş bir kamyon kadar havayı kirlettiğini, amaçlarının bunu daha da aşağı çekmek olduğunu vurguladı. Pirret, ağır ticarilerin yaydığı zararlı gazların azaltılmasında yeni geliştirilen düşük kükürtlü yakıtlar ve yeni motor teknolojilerinin etkili olduğunu söylerken, bu teknolojilerin yeni motor yağlarına da gereksinim duyduğuna dikkat çekti.Ticari araçlar ve ağır vasıtaların kullanımı için yeni geliştirdikleri "Rimula R6 LME" ve "Rimula R4 L" motor yağlarının, araçlarda yüzde 5'lik yakıt ekonomisini hedeflediğini anlatan Pirret, bunun sağlanması halinde tek bir kamyonun yaydığı karbondioksitte yılda 6 tondan fazla azalma olabileceğini kaydetti.
Yakın zamanda Türkiye'de de satışa sunulması planlanan ve Mercedes-Benz gibi büyük kamyon üreticileriyle birlikte geliştirilen yeni Rimula R6 LME motor yağının, uygun dişli ve şanzıman yağlarıyla birlikte kullanıldığında yüzde 5'e varan yakıt ekonomisi sağladığı belirlenmiş. Euro 5 normuna sahip motorlara uygun Rimula R4 L'nin ise yakıt türü ve alt yapı çalışması nedeniyle şimdilik Türkiye'de satılmasının düşünülmediği belirtiliyor.
Sadece Avrupa'da yaklaşık 32 milyon ağır ticari aracın dolaştığını belirten Shell Madeni Yağlar Başkan Yardımcısı David Pirret, bu rakamların daha da artacağına dikkat çekerek yük araçlarının karbondioksit salınımlarının azaltılması konusunun büyük önem kazandığını kaydetti. 2030'da Avrupa çapındaki kara taşımacılığının 1990 yılı seviyelerinin beş katına çıkacağı yönünde tahminler yapıldığına işaret eden Pirret, bu nedenle ağır ticari araçların yakıt tüketimlerinin azaltılması konusunda üretici firmalar kadar enerji sektörünün de çalışmalar yaptığını söyledi.
"Teknolojinin gereği"
Hamburg'da düzenlenen toplantıda Shell'in ağır ticari araçlara yönelik yeni geliştirdiği yağları tanıtan Pirret, günümüz teknolojisiyle üretilen 49 kamyonun, 1990'ların teknolojisiyle üretilmiş bir kamyon kadar havayı kirlettiğini, amaçlarının bunu daha da aşağı çekmek olduğunu vurguladı. Pirret, ağır ticarilerin yaydığı zararlı gazların azaltılmasında yeni geliştirilen düşük kükürtlü yakıtlar ve yeni motor teknolojilerinin etkili olduğunu söylerken, bu teknolojilerin yeni motor yağlarına da gereksinim duyduğuna dikkat çekti.Ticari araçlar ve ağır vasıtaların kullanımı için yeni geliştirdikleri "Rimula R6 LME" ve "Rimula R4 L" motor yağlarının, araçlarda yüzde 5'lik yakıt ekonomisini hedeflediğini anlatan Pirret, bunun sağlanması halinde tek bir kamyonun yaydığı karbondioksitte yılda 6 tondan fazla azalma olabileceğini kaydetti.
Yakın zamanda Türkiye'de de satışa sunulması planlanan ve Mercedes-Benz gibi büyük kamyon üreticileriyle birlikte geliştirilen yeni Rimula R6 LME motor yağının, uygun dişli ve şanzıman yağlarıyla birlikte kullanıldığında yüzde 5'e varan yakıt ekonomisi sağladığı belirlenmiş. Euro 5 normuna sahip motorlara uygun Rimula R4 L'nin ise yakıt türü ve alt yapı çalışması nedeniyle şimdilik Türkiye'de satılmasının düşünülmediği belirtiliyor.


