100 bin Euro'luk Mercedes limuzin...
Almanya'da yapılan açık artırmada, eski SSCB liderlerinden Leonid Brejnev'in kullandığı Mercedes marka lüks bir otomobil 103 bin 600 Euro'ya (yaklaşık 175 bin YTL) satıldı.
Başkent Berlin yakınlarındaki Brandenburg'un Bölgesel Maliye Bakanlığı sözcüsü, bir mini barı da bulunan 1966 model bu limuzini adı açıklanmayan bir Alman vatandaşının satın aldığını söyledi.
Sovyet gizli servisi KGB tarafından da kullanılan aracın 1990'lı yıllarda Almanyaya getirildiği ve sonraki yıllarda devletin araca el koyduğu belirtildi.
SSCB'yi 1964'ten 1982'deki ölümüne dek yöneten Leonid Brejnev'in otomobillere büyük ilgi duyduğu ve zamanında bu Mercedes'in yanı sıra bir Maserati, bir Cadillac ve bir Rolls-Royce sahibi olduğu belirtiliyor.
Başkent Berlin yakınlarındaki Brandenburg'un Bölgesel Maliye Bakanlığı sözcüsü, bir mini barı da bulunan 1966 model bu limuzini adı açıklanmayan bir Alman vatandaşının satın aldığını söyledi.
Sovyet gizli servisi KGB tarafından da kullanılan aracın 1990'lı yıllarda Almanyaya getirildiği ve sonraki yıllarda devletin araca el koyduğu belirtildi.
SSCB'yi 1964'ten 1982'deki ölümüne dek yöneten Leonid Brejnev'in otomobillere büyük ilgi duyduğu ve zamanında bu Mercedes'in yanı sıra bir Maserati, bir Cadillac ve bir Rolls-Royce sahibi olduğu belirtiliyor.
SEAT LİON 1.4 TSI TÜRKİYE'DE....
SEAT model yelpazesinin en çarpıcı modellerinin başında gelen Leon’un, hem ekonomik, hem de yüksek performanslı 1.4 lt TSI versiyonu, Şubat başından itibaren showroomlardaki yerini alıyor. Doğuş Otomotiv-SEAT tarafından ithal edilen 125 hp’lik SEAT Leon 1.4 lt TSI, zengin Stylance donanım seviyesinde satışa sunuluyor. 16 inç alüminyum alaşım jantlar, elektrikli/ısıtmalı/katlanabilir dış aynalar, direksiyondan kumandalı Radyo/CD/MP3 çalar, ABS (Anti Blokaj Sistem), TCS (Çekiş Kontrol Sistemi), sürücü ve yolcu ön, yan ve perde hava yastıkları, elektrikli ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit sistemi, sürücü ve yolcu koltuğu yükseklik ayarı, far yükseklik ayarı, sis farları, eve kadar izleme fonksiyonu, deri direksiyon ve vites topuzu, alarm, hız sabitleme sistemi, yol bilgisayarı, arka park sensörü, otomatik klima ve otomatik yanan farlar Stylance donanım paketi ile standart olarak sunuluyor. Bu donanım ekipmanlarına sahip Leon 1.4 lt TSI 125 hp Stylance, 36 bin 900 YTL tavsiye edilen peşin indirimli anahtar teslim satış fiyatıyla tüketicilerin karşısına çıkıyor.
Leon’un düşük silindir hacmine sahip yeni versiyonunda 1.4 litrelik TSI motor yer alıyor. Direkt enjeksiyon teknolojisi ile turbo beslemeyi biraraya getiren ve 125 hp maksimum güç üreten Leon, 197 km/s’lik maksimum hıza erişirken, 0-100 km/s hızlanmasını ise sadece 9.8 sn’de tamamlıyor. Leon 1.4 lt TSI, 1500 d/d ile 4000 d/d arasında sunduğu sabit 200 Nm’lik tork değeri ile, kalkışta sağladığı ataklığı akıcı sürüş özellikleriyle pekiştiriyor. 6 ileri vitesli düz şanzımanla üretilen SEAT Leon 1.4 lt TSI, 5. viteste 80-120 km/s ara hızlanmasını da 10.9 sn’de tamamlayarak, etkin performans değerleriyle dikkat çekiyor. Bu performansın karşılığında ise, rakipleri arasında en iyi yakıt tüketimi verilerinden birini sunmayı başaran Leon 1.4 lt TSI, 100 km’de ortalama 6.5 litre yakıt tüketiyor.
Bu yeni motorun en önemli yeniliklerinden biri de, hava yerine su ile soğutulan ve emme manifolduna entegre edilen ara soğutucular olmasıdır. Hava yerine suyun kullanılması, ara soğutucunun daha verimli çalışmasını sağlarken, ortaya çıkan yüksek ısı miktarını dengelemektedir. Düşük silindir hacmine sahip motorun daha verimli çalışabilmesi için, turbo kompresörünün boyutları yenilenmiş ve maksimum 1.8 bar basınç sağlayacak şekilde programlanmıştır. Ayrıca, yeni teknoloji bu motorda karter alüminyumdan yapılmış olup, yağ sıcaklığını ölçen bir sayacı da içerisinde barındırmaktadır.
Leon’un düşük silindir hacmine sahip yeni versiyonunda 1.4 litrelik TSI motor yer alıyor. Direkt enjeksiyon teknolojisi ile turbo beslemeyi biraraya getiren ve 125 hp maksimum güç üreten Leon, 197 km/s’lik maksimum hıza erişirken, 0-100 km/s hızlanmasını ise sadece 9.8 sn’de tamamlıyor. Leon 1.4 lt TSI, 1500 d/d ile 4000 d/d arasında sunduğu sabit 200 Nm’lik tork değeri ile, kalkışta sağladığı ataklığı akıcı sürüş özellikleriyle pekiştiriyor. 6 ileri vitesli düz şanzımanla üretilen SEAT Leon 1.4 lt TSI, 5. viteste 80-120 km/s ara hızlanmasını da 10.9 sn’de tamamlayarak, etkin performans değerleriyle dikkat çekiyor. Bu performansın karşılığında ise, rakipleri arasında en iyi yakıt tüketimi verilerinden birini sunmayı başaran Leon 1.4 lt TSI, 100 km’de ortalama 6.5 litre yakıt tüketiyor.
Bu yeni motorun en önemli yeniliklerinden biri de, hava yerine su ile soğutulan ve emme manifolduna entegre edilen ara soğutucular olmasıdır. Hava yerine suyun kullanılması, ara soğutucunun daha verimli çalışmasını sağlarken, ortaya çıkan yüksek ısı miktarını dengelemektedir. Düşük silindir hacmine sahip motorun daha verimli çalışabilmesi için, turbo kompresörünün boyutları yenilenmiş ve maksimum 1.8 bar basınç sağlayacak şekilde programlanmıştır. Ayrıca, yeni teknoloji bu motorda karter alüminyumdan yapılmış olup, yağ sıcaklığını ölçen bir sayacı da içerisinde barındırmaktadır.
SKODA YOL GÜVENLİĞİ ARAŞTIRMASI BAŞLATIYOR...
Skoda Auto, Çek Cumhuriyeti'nde İçişleri, Ulaştırma ve Sağlık Bakanlıklarının yanı sıra Ulusal İtfaiye ve Polis Teşkilatı gibi kurumlarla işbirliği içinde yeni bir yol güvenliği araştırması başlatıyor.
Skoda'dan yapılan açıklamaya göre bu araştırma, otomobillerin yol kazalarındaki tutumunu belirleyerek, elde edilen bilgiler doğrultusunda mevcut ve henüz üretilmekte olan otomobillerin aktif ve pasif güvenliğini daha da geliştirmeyi amaçlıyor. Skoda Auto, projeyi yürütmek ve yol kazalarını analiz etmek üzere özel bir "Yol Güvenliği Araştırma Ekibi" kurdu. Yapılacak araştırmalarda, hava yastığı aktivasyonu, insan yaralanmaları, bisiklet kullanıcıları ve yayalarla çarpışma durumlarına özellikle dikkat edileceği belirtildi. Gerçekleştirilecek analizler ise şu üç temel bileşenden oluşacak; teknik (araçta oluşan hasar ve aracın ilgili kazadaki durumu), tıbbi (insan yaralanmaları ve bunların en aza indirilme olasılıkları), psikolojik (kazanın nedeni).
Verilen bilgiye göre proje birkaç yıldır Almanya yollarında benzer araştırmalar yürütmekte olan VW ve Audi gibi önde gelen otomotiv şirketlerinin tecrübelerine ve uygulamakta oldukları yöntemlere dayanıyor. Yol Güvenliği Araştırması Ekibi, bu proje nedeniyle Çek Cumhuriyeti'nde bundan böyle kaza raporlarını doğrudan polisten alacak. Bu araştırma için bir kaza telefon hattı da kuran Skoda Auto, kaza mahalline de ekiple birlikte uygun dokümantasyon ve ölçüm teknolojisi ile donatılmış, özel olarak tasarlanmış Skoda Octavia Scout araçlar gönderecek. Koşulların elvermesi halinde uzmanlar, ilgili kaza mahallinde, kaza yerini, koşulları, araçları ve bunların teknik parametrelerini, gerçekleşen zararı ve varsa insan yaralanmalarını tanımlayan bilgiler elde edecek ve bu bilgileri araştırma detayları için kullanacak.
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Skoda Auto'nun teknolojik gelişmeden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Eckhard Scholz, "Gerçek kazalara bakma nedenimiz, gelecekteki olası benzer durumları olabildiğince azaltmak istememizdir. Kazalar yine de gerçekleşirse bu kazaların sonuçlarını en aza indirmektir. Kazaların büyük çoğunluğu ne yazık ki insan hatasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle koruyucu önlemler alınması, emniyet kemeri kullanmanın ve taşınan yüklerin bağlanmasının ne kadar önemli olduğunun belirtilmesi, araç hızı ve güvenli mesafenin öneminin vurgulanması gibi eylemleri desteklemek de istemekteyiz" diye konuştu.
Skoda'dan yapılan açıklamaya göre bu araştırma, otomobillerin yol kazalarındaki tutumunu belirleyerek, elde edilen bilgiler doğrultusunda mevcut ve henüz üretilmekte olan otomobillerin aktif ve pasif güvenliğini daha da geliştirmeyi amaçlıyor. Skoda Auto, projeyi yürütmek ve yol kazalarını analiz etmek üzere özel bir "Yol Güvenliği Araştırma Ekibi" kurdu. Yapılacak araştırmalarda, hava yastığı aktivasyonu, insan yaralanmaları, bisiklet kullanıcıları ve yayalarla çarpışma durumlarına özellikle dikkat edileceği belirtildi. Gerçekleştirilecek analizler ise şu üç temel bileşenden oluşacak; teknik (araçta oluşan hasar ve aracın ilgili kazadaki durumu), tıbbi (insan yaralanmaları ve bunların en aza indirilme olasılıkları), psikolojik (kazanın nedeni).
Verilen bilgiye göre proje birkaç yıldır Almanya yollarında benzer araştırmalar yürütmekte olan VW ve Audi gibi önde gelen otomotiv şirketlerinin tecrübelerine ve uygulamakta oldukları yöntemlere dayanıyor. Yol Güvenliği Araştırması Ekibi, bu proje nedeniyle Çek Cumhuriyeti'nde bundan böyle kaza raporlarını doğrudan polisten alacak. Bu araştırma için bir kaza telefon hattı da kuran Skoda Auto, kaza mahalline de ekiple birlikte uygun dokümantasyon ve ölçüm teknolojisi ile donatılmış, özel olarak tasarlanmış Skoda Octavia Scout araçlar gönderecek. Koşulların elvermesi halinde uzmanlar, ilgili kaza mahallinde, kaza yerini, koşulları, araçları ve bunların teknik parametrelerini, gerçekleşen zararı ve varsa insan yaralanmalarını tanımlayan bilgiler elde edecek ve bu bilgileri araştırma detayları için kullanacak.
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Skoda Auto'nun teknolojik gelişmeden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Eckhard Scholz, "Gerçek kazalara bakma nedenimiz, gelecekteki olası benzer durumları olabildiğince azaltmak istememizdir. Kazalar yine de gerçekleşirse bu kazaların sonuçlarını en aza indirmektir. Kazaların büyük çoğunluğu ne yazık ki insan hatasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle koruyucu önlemler alınması, emniyet kemeri kullanmanın ve taşınan yüklerin bağlanmasının ne kadar önemli olduğunun belirtilmesi, araç hızı ve güvenli mesafenin öneminin vurgulanması gibi eylemleri desteklemek de istemekteyiz" diye konuştu.
BMW X3' E ÖDÜL....
BMW X3, Almanya yollarındaki en güvenilir araç - hem de resmi olarak. Son istatistiklere göre (ADAC - dünyanın en geniş motorlu araçlar birliği) BMW X3, kazandığı birincilik sayesinde 2008 "Yellow Angel" kalite ödülüne layık görüldü. Ancak X3, 2008 ADAC kalite puanlamalarında üst sıralara oturan BMW araçlarından sadece birisi. İlk sıradaki BMW X3'ü, BMW 1 Serisi üçüncü ve MINI dördüncü olarak takip ediyor. Sıralamalar, ADAC araçları ile yollarda yapılan binlerce anketin sonucunda toplanan verilere ve kuruluşun dergisi tarafından yürütülen müşteri memnuniyeti araştırmasına dayanıyor.
Ödül kazanan sadece BMW otomobilleri değildi. BMW AG Genel Müdürü Dr. Norbert Reithofer, "tutarlı başarı ve sürekli kalite" sayesinde kişilik kategorisinin kazananı oldu.
Ödül kazanan sadece BMW otomobilleri değildi. BMW AG Genel Müdürü Dr. Norbert Reithofer, "tutarlı başarı ve sürekli kalite" sayesinde kişilik kategorisinin kazananı oldu.





