Son yıllarda dengelerin değiştiği ve rekabetin arttığı otomotiv sektöründe lüks modeller; aynen küçük sınıfta olduğu gibi satış grafiğini git gide yükseltiyor. Türkiye'deki toplam otomobil pazarının yüzde 11.3'lük dilimini elinde bulunduran D sınıfı, bu grafiği her geçen yıl daha da yukarılara taşıyor.Tüketicinin alım gücüne bağlı olarak değişkenlik gösteren bu durum, otomotiv sektöründeki önemli oyuncuların mücadele ettiği 'D', diğer bir değişle 'Orta üst sınıfın' daha da hareketlenmesine neden oluyor. Ağırlıklı olarak sedan modellerin satıldığı 'D' segmentinde, station ve liftback modellerin payları ise daha düşük kalıyor. Sedan otomobillerin 'öncelikli tercih' olduğu Türkiye pazarında, 'D' segmentinin yüzde 63.2'si sedan modellerden oluşuyor.
REKABET BAŞKA BOYUTA TAŞINIYOR.Passat doğru bir yolda ilerlediğini rakamlarla da kanıtlıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye pazarında, 7 bin 160 adetlik satışla 'D' sınıfında yüzde 28 oranında pay kaparak lider olan Passat; 2008 yılının ilk üç ayında yakaladığı 1566 adetlik satış ve yüzde 31'lik pazar payı ile liderlik koltuğunda oturmayı sürdürüyor. Liderden sonra geçtiğimiz yılın en çok satan modeli ise Mondeo oldu. Üst sınıfa yaklaşan boyutları ve Ford'un yeni yüzünü ilk kez yansıtması ile öne plana çıkan Mondeo, yüksek konfor seviyesi ve iç mekandaki malzeme kalitesi ile de kısa zamanda başarıya ulaşmayı başardı. 2007 yılında toplam 2 bin 348 adetlik satış rakamına ulaşan Mondeo'nun pazardan aldığı pay ise yüzde 9.2 oldu. 2008 yılının ilk 3 ayındaki durumuna baktığımızda ise 587 adet satılan Mondeo, pazar payını yüzde 11.6'ya çıkararak sıralamada üçüncü olmasına rağmen geçtiğimiz yıla göre daha iddialı olduğunu gösteriyor..
SINIF ATLATAN İÇ MEKAN
Aracın içi de kalite ve konforuyla Accord'un sınıf atladığını net olarak ortaya koyuyor. Civic modelinde olduğu gibi küçük çaplı ve kalın bir direksiyon simidinin kullanıldığı Accord'da, üst seviyedeki malzeme ve işçilik dikkat çekiyor. Kafa karıştırmayan kumanda birimlerinin yerleşimi de oldukça başarılı. Direksiyon simidinin arkasındaki dairesel formlu hız ve devir göstergesi de iç mekana sportif bir hava katıyor. Artan diz ve baş mesafesi sayesinde Accord, öncüsüne oranla daha geniş bir iç mekana kavuşmuş. İkisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 motor seçeneğine sahip Yeni Accord'un Türkiye'ye ilk etapta yanlızca 2.0 litre benzinli motor seçeneği gelecek. 2.0-litre i-VTEC motor, öncüsü ile benzer performans seviyeleri sunarken, yakıt tüketiminde ise kendisini geliştirmiş. 6300 devirde 156 beygir güç sunan yeni nesil benzinli motor, sınıfının en düşük yakıt tüketimini sağlıyor.

