Genel BilgilerProaktif otomatik şanzımanla donatılan Megane 2,0 RTE Otomatik, sürüş keyfi ve kullanım konforunun yanısıra tatminkar performansı ve düşük yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. Megane Otomatik sadece 2,0 litre 115 HP motor ve RXE donanımıyla sunuluyor.Karoser,İç mekanMegane Otomatik'in dış görünümünde manuel vitesli modellerden farklı olarak ayırıcı bir yazı ya da sembol bulunmuyor, Kompakt sınıfın en uzun (440 cm) otomobillerinden biri olan Megane'ın 258 cm'lik dingil mesafesi iç mekanın geniş olmasını sağlıyor. Megane'ın 510 litrelik bagaj hacmiyse bir üst sınıftaki otomobillerden bile daha büyük. Arka koltuklar yatırılarak bagaj hacmi 1310 litreye kadar çıkarılabiliyor. Geniş bagaj ve iç hacim Megane'ı aile otomobilleri arasında öne çıkarıyor. Motor, performansMegane'da otomatik vites opsiyonu sadece 8 supaplı, çok noktadan enjeksiyonlu, 2,0 litrelik motorla sunuluyor. 5400 d/d'de 115 HP güç üreten motorun maksimum torku 4250 d/d'de 168 Nm. Motorun ürettiği güç yeni tasarım bir otomatik şanzıman aracılığıyla tekerleklere iletiliyor. Proaktif Otomatik Vites Kutusu (DPO) adı verilen akıllı şanzıman klasik otomatik şanzımanlardan hem yapı hem de işleyiş açısından çok farklı. Toplam ağırlığı 70 kg olan proaktif şanzıman klasik otomatik şanzımanlara göre 30 mm daha kısa olduğu için daha az yer kaplıyor, P, R, N, D, 2 ve 1 pozisyonları bulu nan proaktif şanzımanda ayrıca kış modu da var. Değişken sürüş durumunu algılayan bir elektronik sensör tarafından kumanda edilen şanzıman 5 ayrı sürüş programı kullanıyor. Sürücünün ekonomik, normal ve sportif kullanım özelliklerine uygun devirlerde vites değiştiriliyor. Ayrıca yol şartları ve otomobilin yük durumuna göre dik ya da hafif rampa çıkış ve inişlerde motor soğukken ilk hareket için özel programları devreye sokan şanzıman frene uzun süre basıldığında vites düsürerek motor kompresyonundan da faydanılmasını sağlıyor. Proaktif şanzıman gaz pedalı aniden bırakıldığında vites büyütmüyor ve bu sayede virajda stabilite korunuyor. Bu sistem aynı zaman da rampa inişlerde de işe yarıyor, 0'dan 100 km/s hıza 11.1 saniyede ulaşan otomobil test koşullarında 100 km mesafede 10.1 litre (2,0 litre motorlu manuel vitesli modelin tüketimi 9.7 litre) yakıt tüketti. Yürüyen aksam, kullanımMegane'ın hidrolik direksiyon sistemi istenilen tepkileri gecikmeden veriyor. Konfor ağırlıklı süspansiyon sistemi darbeleri iyi emiyor; buna karşılık otomobilin virajlarda ve ani yük transferlerinde fazlaca yana yatmasına sebep oluyor. Kullanım sırasında otomatik şanzımanın hangi konumda olduğunu görmek için vites koluna bakmak gerekiyor. 100 km/s hızla yapılan frenlerde Megane 53 metrede durabildi.
Test ve Teknik Veriler
STANDART DONANIM
Klima, sürücü hava yastığı, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, elektrikli ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, direksiyondan kumandalı radyo-teyp, ön gergili ve LCS sistemli ön emniyet kemerleri, iki parça halinde katlanabilen arka koltuk, akıllı cam silecekleri, alaşım jantlar, hidrolik direksiyon, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, dış ısı göstergesi ve üçüncü fren lambası

