ÇELİK Mİ KUMAŞ MI? ..


ÇELİK Mİ KUMAŞ MI? Yaz aylarının yaklaştığı şu günlerde yine aynı tartışma başladı: Katlanır tavan mı yoksa geleneksel tente mi? Her ikisinin de artıları ve eksileri bu karşılaştırmamızda…Bundan yıllar önce Mercedes ve Peugeot bir trend başlattı. Daha 1996 yılında Alman premium otomobil üreticisi Mercedes, yeni roadster'ı SLK ile ilk katlanır metal tavanlı roadster'ı üretmişti. Henüz çok geçmeden, yani üç yıl sonrasında Peugeot da 2+2 kişilik 206 CC'yi satışa sundu. Ancak Mercedes'in erişilebilirliğindeki zorluğun aksine 206 CC'nin uygun fiyatı ve de çekici tasarımı, Fransızların çok daha başarılı olmasını sağladı. Bu başarıysa haliyle diğer üreticilerin iştahını kabarttı. İstatistiklere bakıldığında, artık günümüzde satılan cabrio'ların yüzde 46'sı katlanabilir metal tavanla satılıyor. Üstelik tabularını yıkmakta en büyük tereddütü olan BMW bile, yeni 3 Serisi Cabrio'yu metal tavanla üretme cesareti gösterdi. Metal mi yoksa kumaş mı? Hangisi daha keyifli Er meydanına çıkan iki otomobil de aynı marka logosunu taşıyor. 2006 yılından bu yana VW, tamamen yeni cabrio'su Eos'u metal tavanla satıyor. New Beetle Cabrio ise geleneklerine bağlı kumaş tavanıyla satışa sunulalı 6 yıl oldu.





EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu