Teknoloji araziye indi...

Artık arazi aracı adı altında o kadar çok model pazara sürülüyor ki hangisi ne işe yarıyor anlamak çok kolay değil. Özellikle tüketici açısından kafa karışıklığı yaratan bu durum, otomotiv camiası ile içli-dışlı olanları bile hayrete uğratıyor. Artık çok basit ayrımlar yapmaktan başka çara yok. Arazi görünümlü şehir otomobilleri, şehirden kaçış için arazi özellikle araçlar, şehirde de kullanıma müsait arazi araçları ve tam arazi araçları diye dört ana başlık altında toplayabileceğimiz bu tür araçlar, amacına hizmet ettiği sürece sizi mutlu edebilir. İşte bu araçlardan biri de Nissan’ın arazi araçlarındaki giriş modeli X-Trail. Arazi kabiliyetleri yüksek olan X-Trail, şehir içi kullanımda da sürücüleri çok fazla sıkıntıya sokmuyor.

Güncel tasarım..
Yenileme çalışmaları ile hem dış tasarımı hem de iç tasarımı güncel bir görünüme kavuşan X-Trail, ana çizgisinden de sapmamış. Kullanıcıları tarafından son derece beğenilen bir tasarıma sahip olan eski versiyon, çok radikal değişikliklere gidilmeden daha güncel bir tasarım ile karşımıza çıkmış diyebiliriz.
Dış tasarımdaki en belirgin değişiklik ön yüzde yapılmış. Ama bu değişiklik bile çok radikal değil. İç mekândaki yenilikler ise çok daha fazla. Öncelikle göstergeler orta konsoldan direksiyonun gerisine taşınmış. İç mekânda genel olarak markanın diğer modellerinin izleri görülebiliyor. Kumanda düğmelerinin kullanımında büyük bir sorun yok, üstelik kokpit tasarımı da son derece etkileyici. Kalite hissinin ve başarılı işçiliğin rahatlıkla görülebildiği kabinde bu ambiyansa gölge düşürecek birkaç detay da yok değil… Müzik sistemi, cruise control ve yol bilgisayarına direksiyon simidi üzerinden ulaşılabiliyor. Direksiyonun simidinin tasarımı “arazi aracı” imajını yansıtmıyor. Koltuk tasarımı, ön konsol ve dış tasarımı ile güçlü bir görünüme işaret eden aracın direksiyon simidinin de bu güç hissini verecek şekilde tasarlanması daha iyi olurdu.
Koyu renk deri koltuklar sayesinde ciddi bir görünüme bürünen X-Trail’in imdadına büyük açılır tavan yetişiyor. İki parçalı zemini ile büyük bagaj aracın yükleme kapasitesinin de ne kadar iyi olduğunu gösteriyor. Koltukların yapısı, önde ve arkadaki geniş oturma alanı ile çok uzun yolculuklar da dahi rahat bir yolculuk vaad eden X-Trail’in iç mekânı övgüyü hak ediyor.

Güçlü motor, başarılı şanzıman
Türkiye’de 2.0 litre benzinli ve dizel versiyonlarla satılan X-Trail’in dizel versiyonu sadece otomatik şanzıman ile satılıyor. 150 HP güç ve 320 Nm tork üreten 2.0 lt dizel motorlu test aracımız 6 ileri otomatik şanzıman ile son derece başarılı bir sürüş karakteri sergiliyor. Manuel kullanıma da uygun olan bu şanzıman Nissan’ın All-Mode 4x4i adını verdiği dört tekerlekten çekiş sistemiyle de son derece uyumlu. Vites kolunun önündeki bir düğme ile araç ister 2 ister 4 tekerlekten çekiş sistemine alınabiliyor.
Gücü 50:50 oranında ön ve arka tekerlekler arasında eşit olarak dağıtan All-Mode 4x4i sistemi standart olarak sunulan ESP ile de işbirliği yapılıyor. “Tepe İniş Kontrol Sistemi” sayesinde dik yokuşlarda iniş kontrolünü eline alan X-Trail, herhangi bir hataya kesinlikle izin vermiyor. Hemen vitesin önünde yer alan bir düğmeyle devreye giren bu sistem sadece 4x4 modunda işliyor. Sistem otomatik olarak 7 km/s sabit hızla çalışıyor, sürücünün fonksiyonu sadece direksiyon hâkimiyetiyle sınırlı. Ayrıca yüzde 10’dan daha dik olan yokuşlarda da “Tepe Çıkış Sistemi” devreye giriyor ve aracın geriye doğru kaymasını önlüyor.
X-Trail’in sürüş kabiliyeti özellikle arazide son derece başarılı. Asfalta dönünce iş biraz değişiyor. Özellikle süspansiyon sistemi aracın çok fazla hareketlenmesine yol açıyor ve virajlarda kontrolü güçleştiriyor. Fakat bir süre sonra araca alıştığınızda bunun çok da tehlikeli olmadığını anlıyorsunuz, üstelik elektronik yardımcılar da sürekli devrede. Aslında bu durum yazının başında değindiğimiz arazi aracı kavramı ile ilgili bir tercih…
İddialı fiyat
67.990 YTL’lik giriş fiyatıyla Türkiye’de satışa çıkan X-Trail, bu fiyatıyla rakipleri için ciddi bir tehdit. En üst donanım seviyesi ile satılan dizel versiyonun fiyatı ise 79.990 YTL. Hem dizel, hem otomatik hem de dört çeker sistemin birlikte sunulduğu bu en üst versiyonun fiyatı rakipleriyle karşılaştırıldığında X-Trail’in ne kadar hesaplı bir seçenek olduğunu rahatlıkla anlıyorsunuz. Bu fiyatlarla uzun süre satışa devam edilir mi bilinmez ama şu an için satın alınabilirlik açısında bu fiyatlar X-Trail’i çok yukarılara taşıyor.
Eğer ‘arazi aracını arazide görmeli ama beni şehirde de mutlu etmeli’ diyorsanız, X-Trail sizin için doğru adres olabilir…





EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu